tisdag 8 november 2011

Dagens inköp

Pluggandet idag gick lite segt efter tre dagars hardcore-plugg så idag fick hjärnan vila sig lite att fundera på annat mer roligt, som till exempel shopping! ;) köpte dessa underbara duntofflor på IKEA faktiskt för bara 99 kr! Det tyckte jag kändes väldigt bra! ;) sen så blev det lite diverse saker så som ljus och lite julklappspapper. Stegade även igenom Stadium där jag hittade mug ett par nya täckisar/skidbyxor, så det var ju också ett välbehövligt köp, så nu kändes det ännu bättre ;) dessvärre tror jag min plånbok inte riktigt håller med mig om detta, he he. Nä nu ska jag typ gå o sova.. jag är så himla seg i kolan..

Så gonatt gonatt!

1 kommentar:

  1. 4 portioner

    5 ägg
    Ca 5 msk CF
    En skvätt mjölk
    Ca 1 tsk salt
    Smör till stekpannan

    Tillagning:
    Vispa ägg och CF till en smet. Häll i mjölken och saltet (ev. lite peppar för mer smak).
    Häll en lagom mängd smet i stekpannan (Tänk på att använda en så liten stekpanna som möjligt och de är även jättesvåra att vända och går oftast sönder, men man lär sig tekniken med tiden). Gör sedan likadant med resten av smeten.
    Klart!

    Förslag på servering (matigare version):
    Bred ut lite smör på plättan. Lägg sedan på ex. skinka, salami, kyckling etc, en klick CF och ett salladsblad. Rulla sedan ihop som en rulle eller ät som vanligt.

    Förslag på servering (plätt-version):
    Vispa upp osockrad grädde och servera med hallon och blåbär (INTE jordgubbar).

    Busenkelt! :-)

    SvaraRadera