måndag 7 november 2011

Har Julen blivit mer stressig, eller har jag bara mer att göra??

Söndag igen... höll jag på att skriva. Har blivit lite dagvild av allt sitta-hemma-pluggande. Sitter här nu för tredje dagen i rad oduschad, i pyjamas, och har levt på flingor och vindruvor typ. Sådär allmänt fräsch ni vet. Nä, fy! Förändring behövs! Men vem orkar gå upp på morgonen för att duscha och fixa sig bara för att man ska sitta hela dagen vid skrivbordet egentligen?? Inte jag tydligen, hehe.

Aja, måste fortsätta mitt plugg nu. Har satt igång med Finansieringskursen nu och har en uppgift att lämna in i veckan plus min vanliga Makroekonomikurs som har tenta snart och sen är det en till inlämmningsuppgift och förmodligen en omtenta i början av dec, voj voj! Så ni får ursäkta men jag kommer nog gå lite under jorden nu..

Sen så ska man börja fundera över julen nu också.. Förr blev jag alltid så glad vid jul, eller jag blir väl det nu också, men det jag menade var att jag nästan känner mer stressad nu istället. Det så mycket man ska hinna göra! Köpa klappar, pynta, hinna baka, och njuta av julen. Visst jag åker hem för ett litet jullov, men kommer liksom hem den 20 och sen har jag ju bara några dagar på mig och sen så är det ju slut :( Får helt enkelt lära mig att ta det lugnt och njuta av det fina med vår kära juletid! Har gjort några försök redan, som att sätta på julmusik och fundera ut julklappar, sen ska jag o Sandra också boka in oss på ett julbord och snart är det också den mysiga julmarknaden på Kalmar Slott.. Ååh, jag längtar! Nu kännas allt så mycket bättre. Nu måste jag bara fortsätta plugga så att stressen minskar, det är nog det som är stressigt, inte julen.

Matane!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar